2010-02-25

Vardagsstilleben


Jag jag det i soffan precis såhär.
De nya små handvirkade kuddarna från kupan i Piteå.

Den fina plåtburken med gamla vackra knappar som jag fick av Agneta.

Synålar och tråd låg kvar från när jag sydde fast knapp-ögonen på min första elefant och slökollade på OS.

Och det allra allra bästa; brevet från min gammelmoster Ingrid "Moster" Sollén. Skrivet med den vackraste handstilen som ingen längre bemästrar. "Moster" är en fantastisk människa och är bäst i världen på att brodera och sy, förra veckan fyllde hon 82 och fick den här i födelsedagspresent av mig.

2 kommentarer:

Ellen sa...

HEJ VÄRLDENS BÄSTA SYSTEEEEEER!
Jag känner för att prata med dej! Kan inte du ringa när du kan? :D

Agneta sa...

Vad roligt att farmors gamla skrin och knappar fått ett nytt "hem" hos dej Gerda. Kram fråm "svärmor"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...