2010-12-01

Nytt till helgens julmarknad!

Jag har länge velat göra en lite "enklare" barnprodukt att ha med på marknader och dylika tillställningar, så ett gäng napphållare fick det tillslut bli! Jag vet tyvärr inte vem bland alla grymma retrosömmerskor som var först med att själva sy upp napphållare - och därför vet jag inte heller vem jag skall credda! Så jag creddar istället alla fantastiska och inspirerande återbrukssömmerskor där ute!

Som ni ser på bilderna har jag gjort hållare både med o-ring (för nappar med "plupp") och hållare med tryckknapp (för nappar med ring).



Jag hade dock väldans problem med att hitta o-ringar, men tillslut hittade jag till sygryn som sålde livsmedelsgodkända o-ringar. 


Hoppas nu bara att folk kommer tycka som jag i helgen; att detta kan vara en trevlig liten julklapp om man bara vill ge bort någonting litet som samtidigt är personligt och dessutom miljövänligt!

2 kommentarer:

Kiiromi sa...

jättefina, som små godisar allihopa.

/Mia :)

Titti sa...

Nej, det finns så många duktiga sömmerskor där ute! Men dina var jättefin!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...