2011-01-31

Pimp da rislampa!

Fixa om gamla menlösa lampskärmar är verkligen galet kul - skillnaden blir enorm!

Före: Gammal ful rislampa från clas olsson 19:-.
Efter: Trendy retrolampa!

Jag klippte ut fyra bitar, en för varje sida, inkl sömsmån


Sen limmade jag med karlssons på kanterna uppe och nere och klämde åt med klädnypor.


Men jag vart inte nöjd med att pinnarna lös igenom när lampan var tänd...

... så jag pillade bort pinnarna, vilket inte var helt okomplicerat. Tyvärr råkade jag pajja tyget lite men det syns inte om man har den sidan mot väggen ;)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefint! Håller med om att det blev bättre utan pinnarna...

Kiiromi sa...

Vad läcker denna blev också och vad det ser enkelt ut när du fixar.
Verkar som du boar till ditt näste rejält innan bebben kommer ;)

Tuusen tack för de fina tygerna, jag är jättenöjd och vågar nog inte klippa sönder det gula..

/Mia ;)

hönapöna sa...

hej... vilken fin och inspirerande blogg du har. Lampan blev ju bara så snygg, tänk vad enkelt man kan göra så att det blir helt annorlunda!

Kajje sa...

grymt fint!

Retro Elephant sa...

Så snygg din lampa blev! Tack för dina snälla ord, gillar också din blogg skarpt :) Måste nog börja kika in här regelbundet!

Mvh
Lina

Gerda sa...

Tack för eran pepp och beröm! Betyder verkligen jättemycket!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...