2011-01-21

Uppdrag stuvlådan skall bli täcke(n)



 Detta är stuvlådan. Alla som syr har en sån. Jag skäms lite över min. Det är nämligen så många små små skit-bitar där som är sparade endast av sentimentala skäl. Hälften kommer jag säkert aldrig kunna använda men kan heller inte förmå mig att slänga. Men igår tog jag tag i skiten och gav mig själv ett mission; det skall bli minst ett (som såklart också måste bli) snyggt lapptäcke gjort enbart av bitar från stuvlådan.



 Jag satt nästan hela kvällen framför tvn med tjockmagen i vädret och klippte. Det blev tillslut rutor till minst två bäbis-lapptäcken och nöjdheten var ett faktum. Färgtemat som jag lyckades få ihop syns ovan; brun, orange, röd och grön. Känns något vågat men det blir nog snyggt. Bilder på täcke nr1 i morgon tror jag.

3 kommentarer:

Kiiromi sa...

U can do it!! I believe in U!!

;) Mia

Ps, jag ska fota lite tyger i helgen.. sorry att det dröjt.

Jennie sa...

Härligt projekt! Stuvlådan innehåller alltid skatter! Lagom stora att räcka till en lapp eller två.

Anna-Karin sa...

jag har också en sådan låda..=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...